För mig handlar Viktväktarna om allt är ok.. Och lagom är bäst. I söndags blev det den typen av motion. 
Och den bästa motionen är den som blir av. Hur många av er har inte ett gymkort i byrålådan som ni betalar på men aldrig använder? Hur många har inte jättefina träningskläder hemma längst in i garderoben?? Jag har varit där... 
I perioder har jag varit jätteduktig och sen tappat allt. Just nu är jag i en down period. Jag erkänner. Det är trögt. Jag får anstränga mig för att komma iväg. Det tar emot så är det. 
Det är likadant då man ska börja träna... Man har en miljon olika skäl för att slippa. 
Mitt tips är att börja sakta. Varje gång ska vara ett lyckande. 
Jämför bara med er själva, ingen annan. 
 Ett bra hjälpmedel att börja med är en stegräknare. Ha på den under en vecka och se hur mycket ni rör er till vardags. Är det 3000 steg? Tro inte att ni kommer hålla fast vid 10000 varje dag. Kommer garanterat misslyckas. Börja med 5000. Du ökar rejält och det är ändå på en nivå du klarar. Därifrån ökar man tills det känns ok. 
Sen får man inte vara för snäll mot sig själv heller. Man måste våga utmana sig lite, annars kommer inget hända. Det jag menar är att man hela tiden måste utgå från där man själv står just nu. 
Kommer skriva mer om det i ett annat inlägg. 

Hur som helst. Jag fick en fantastisk promenad med dotterns hund som jag lånade ett dygn. Älskar verkligen att vara ute och leka med detta charmtroll och det bästa är... Man märker inte hur mycket man rör sig.